oleh

Rupanya Kalau Kita Suka Sedekah Pada Adik Beradik, Hidup Lebih Kaya Raya

Zehan ID –  Rupanya Kalau Kita Suka Sedekah Pada Adik Beradik, Hidup Lebih Kaya Raya, Sebenarnya bila adik beradik bergaduh sebenarnya telah hilang rahmat Allah dalam keluarga tu..sebab tu penting jaga hubungan dengan adik beradik..

Kalau kita lihat ada yg adik beradik kita susah sikit..dan Allah bagi kita rezeki lebih.. Bantulah adik beradik kita..sebaik baik sedekah adalah kepada ahli keluarga yg terdekat..kata nabi saw..

Saya pernah berbual dengan seorang jutawan di bangi saya x nak tag nama dia.. Nama dia haris… Baru umur 40 lebih..

Suka Sedekah Pada Adik

Tapi kaya raya.. Rumah besar nak mati.. Suka bantu orang.. Banyak bg pendapat dan bantu saya.. Dia kata “Khalil.. Saya dulu agak berkira dengan adik beradik. Walaupun saya kaya..

Tapi bila dah kenal agama sikit2 ni.. Hidup saya berubah banyak.. Saya banyak bantu adik beradik.. Rupa rupanya Allah bagi lagi banyak pada saya bila saya start tak berkira dnegan adik beradik saya..

So khalil kalau ada adik beradik susah bantulah mereka.. Tengok lah Allah bagi rezeki kat u melimpah ruah..”

Terus teringat seorang ustaz kata “salah satu punca hidup kita sempit.. Susah.. Sebab putus hubungan silaturrahim dengan ahli keluarga..” YaAllah.. Takutnya..

Hidup Lebih Kaya Raya

Sedih lihat.. Ada adik beradik yg tak bertegur sapa bertaun taun.. Sebenarnya kalau kita pergi minta maaf ngan adik beradik kita walaupun kita tak salah.. Allah akan tinggikan darjat kita.. Tak hina pun orang yg meminta maaf..

Ustaz saya kata “Kita cepat maafkan orang kat dunia ni Allah mudah maafkan kita di akhirat nanti.. ”

YaAllah.. Jadikanlah kami adik beradik yg akan bersama dalam syurga nanti.. YaAlllah.. Rapatkanlah kami hubungan kami adik beradik..

Rahmatilah kami adik beradik.. YaAllah ampunilah dosa adik beradik kami.. Kalau mereka ada buat salah pada kami..Amiiin

Semoga bermanfaat untuk semua!

Kata Kunci Pencarian
rupanya kalau kita suka sedekah pada adik beradik, jika kita suka sedekah kepada adik beradik, rupanya kalau kita suka sedekah pada adik beradik hidup lebih kaya raya, jika kita suka sedekah kepada adik beradik hidup akan lebih kaya raya,

berita jika kita suka sedekah, jika kita suka bersedekah kepada adik beradik, jika kita suka bersedekah kepada adik, sedekah kepada adik beradik, berita jika kita suka sedekah kepada adik beradik, sedekah pada adik beradik, sedekah adik beradik, sedekah kepada adik beradik hidup akan lebih kaya raya,

jika kita suka bersedekah kakak beradik, rupanya kalau kita bersedekah kepada adik, jika kita suka bersedekah pada adik beradik, jika kita suka sedekah adik beradik, jika kita suka sedekah, rupanya kalau kita sedekah pada adik beradik, jika kita sedekah kepada adik beradik,

jika kita sedekah kepada adik beradik hidup akan lebih kaya raya, jika kita suka sedekah kepada adik, jika kita suka bersedekah kepada adik beradik hidup akan lebih kaya raya, jika kita bersedekah kepada adik beradik, bersedekah kepada adik beradik, sedekah untuk adik beradik, jika kita suka sedekah kepada adik beradik hidup akan kaya raya, artikel jika kita suka sedekah kepada adik beradik,

berita jika kita suka bersedekah, jika suka sedekah kepada adik beradik, jika suka bersedekah kepada adik beradik, jika suka bersedekah kepada adik, rezeki adik beradik, jika bersedekah kepada adik beradik, sedekah kakak beradik, jika kita sering sedekah kepada adik beradik, sedekah ke adik beradik,

jika kita suka bersedekah ke adik beradik, hukum sedekah kepada adik beradik, jika kita suka bersedekah kepada adik beradik hidup akan lebih kaya, bersedekah dengan adik beradik, sedekah ke adik, bersedekah kepada adik, berbagi rezeki kepada adik,

jika kita suka bersedekah adik beradik, jika kita bersedekah kepada adik, sedekah kepada adik, sedekah dengan adik beradik, berbagi kepada adik beradik, sedekah pada adik, jika kita suka sedekah ke adik beradik, jika kita sedekah kepada adik, news kini sedekah adik beradik, jika kita suka sedekah ke adik, berbagi kepada adik, pahala sedekah adik beradik, jika kita sedekah adik beradik,

jika kita sering bersedekah kepada adik, jika sedekah kepada adik, jika sedekah kepada adik beradik, keutamaan sedekah kepada adik beradik, sedekah ke adik sendiri, bersedekah ke adik beradik, jika suka sedekah kepada adik, artikel jika kita sedekah kepada adik beradik,

rupanya kalau kita suka sedekah pada adik, jika kita suka sedekah kepada adik beradik hidup akan lebih kaya, bolehkah sedekah subuh diberikan kepada saudara kandung, ketika adiknya gemar bersedekah, memberi rezeki kepada adik, sedekah ke saudara, sedekah sama adik, jika kita sudah sedekah kepada adik beradik, sedekah dengan adik, foto jika kita suka sedekah kepada adik beradik, jika kita suka bersedekah, sedekah kepada kakak beradik, jika kita suka sedekah dengan adik beradik,

manfaat memberi uang kepada adik, adik beradik, rupanya kalau kita suka sedekah pada adik beradik, hidup lebih kaya raya, sedekah jadi kaya, adik beradik adalah, adik-beradik, sedekah yang lebih utama kepada siapa, hadits berbagi kepada saudara, adik.beradik, bila adik beradik bergaduh,

bolehkah meminjam uang sedekah subuh, doa bersedekah di hari jumat, hari yang bagus untuk bersedekah, apakah boleh sedekah kepada orang tua, keutamaan sedekah kepada orang tua, sedekah kepada saudara, bantu adik beradik, kongsi rezeki dengan adik beradik, adik beradik jangan bergaduh, suka bersedekah